Gözümüzdeki uçuşan şekiller ve önemi

4 Aralık 2013

|
Hani gözümüzün önünde uçuşan çubuklar görürüz bazen. Benimkilerin çoğu kıvrımlı olur, bazen de düz. Takip de edebiliriz. Gözümüzü ovuşturduğumuzda ya da sımsıkı kapadığımızda, bır de mavi açık tonlarda bir fona baktığımızda görürmüşüz. Dikkat etmemiştim ne zaman ortaya çıktıklarını. Ben hep onlar, gözümün içinde yaşayan minik canavarlarmış diye hayal ederdim. Aslında bir nevi öyleymiş. Gözümüzdeki vitröz sıvısında bulunan proteinlerin yansımasıymış. Işık, vitröz içindeki bu yapılara çarparak retina üzerinde gölgeler oluşmasına neden olurmuş. Yani artık o minik canavarlarımın bir ismi var; "floater (yüzer noktalar)"

Evrimsel açıdan hiç bir avantajı yokmuş, ama bazıları için ne kadar da çok önemi varmış...


Kaynak: http://evrimagaci.org/fotograf/47/4983/

3 yorum:

ZeyneP dedi ki...

Ben o noktalarla şekiller çizerim ama hep dışına taşıyor çizgiler (:
Filmi daha önce seyretmiş ve bayılmıştım...
Bu arada sen "Bi başladın" galiba (;

Unknown dedi ki...

"Bi basladin" derken? bloga mi ise mi? :)

Gülsüm Güven Tuncer dedi ki...

Aaa...Ben de oynarım bu oyunu.

Yorum Gönder